GRIMAC J
s nádržemi 3000 l, 4000l a 5000l a záběry ramen 24m- 36 m
Samojízdný postřikovač se 3 variantami nádrží a záběry ramen, kde si každý vybere co potřebuje. Výkonný motor, spolehlivé počítače Bravo 400S nebo DELTA 80, řízení dávky s GPS navigací a vypínáním každé trysky SELETRON zaručuje efektivní a ekonomickou aplikaci s ohledem na životní prostředí. Kabina s ergonomickým uspořádáním ovladačů umožňuje komfortní práci po mnoho hodin.
Kabina
Kabina je panoramatická s výborným výhledem i na přední kola stroje. Vybavená filtrací kategorie 4, s uhlíkovým filtrem. Kromě pohodlné sedačky řidiče je v kabině sedadlo pro spolujezdce. Ergonomické uspořádání ovládacích prvků v kabině včetně joysticku umožňuje mít všechny funkce stroje na dosah ruky. Kamery a noční osvětlení umožňuje práci v noci a přehled o funkci ramen. V kabině nechybí klimatizace, rádio a chladící box na nápoje
Odpružení stroje
Jedním z důležitých faktorů pohodlného ovládání a komfortu v kabině je odpružení. U strojů Grimac J je to vyřešeno spoluprací hydraulického a pneumatického systému odpružení podvozku. Odpružení se neustále koriguje dle množství kapaliny v nádrži a udržuje tímto stroj stále optimálně odpružený, což má pozitivní vliv i na stabilitu ramen při aplikacích.
Příprava postřiku
V bezprostřední blízkosti hydraulicky ovládaného přístupového žebříku je po otevření krytu levé pracovní kapsy vše potřebné k přípravě postřikové kapaliny. Ekomixér je hydraulicky výklopný a umožňuje kvalitní rozmíchání přípravků a jejich transport do hlavní nádrže. Plnění je vždy řešeno tak, jak si zákazník přeje včetně externího průtokoměru, plnícího odstředivého čerpadla nebo kompletního proplachovacího systému po skončení práce. K vlastnímu postřiku slouží pístomembránové čerpadlo AR o výkonech 250- 400 lt/min.
Nastavení rozchodu kol, světlá výška
Rozchody kol jsou možné nastavit a to ve dvou rozmezích 1800 – 2250 mm nebo 2250 – 3000 mm.
Nastavení je možné mechanicky pomocí speciálního zařízení a nebo hydraulicky přímo z kabiny stroje.
Je možné si vybrat světlost s ohledem na pěstované plodiny a to 1200mm nebo 1500 mm a pro vysoké plodiny pak 1800mm
Řízení, poloměr otáčení, svahová dostupnost
Ovládání stroje je snadné a přesné pomocí 3 systémů řízení. Je možné řídit jen přední kola nebo všechna 4 kola případně systém KRAB, kdy vám tato varianta řízení pomůže k různým parkovacím manévrům, všude, kde je málo místa například v halách při uskladnění stroje. Dalším systémem, který zpříjemní a zjednoduší práci je najíždění a vyjíždění z řádkových kultur, kdy se automaticky zamyká zadní náprava aniž by obsluha musela tyto úkony provádět.
Při řízení jen předních kol je poloměr otáčení 6,5 m a při řízení všech kol pak 6m. Při rozchodu 2,25m
Svahová dostupnost při přímé jízdě do svahu je 21%
Motor a trakční systém
Grimac J používá dieselové motory IVECO FPT N67 stage 5 AdBlue , 6 ti válcový s max výkonem 165 kW (224 HP) při 1800 ot/min. Při 2200ot/min je výkon 151 kW (205 HP)
Jedná se o moderní motor s common rail technologii, který se vyznačuje vysokým výkonem a nízkými provozními náklady na hektar.
Trakční systém sestává z dvojice hydrostatických čerpadel SAUER DANFOSS, které rozdělují tlakový olej k hydromotorům Poclain. Tento systém trakce se osvědčil při ztížených podmínkách v kopcovitém terénu a na kluzkém povrchu. Vlastní pohon kol provádějí hydromotory Poclain MS 11 a MS 18, nebo Poclain MHP 17. Dle konfigurace a přání zákazníka.
Ovládání postřiku
Elektronická kontrola postřiku pomocí postřikového počítače s GPS navigací a přesností 15-20 cm je dnes již standardní řešení. Je možné si vybrat ze dvou monitorů a to budˇ Bravo 400 S nebo Delta 80 T s větším monitorem. Pak je třeba se rozhodnout jestli bude stačit vypínání sekcí (7- 13 sekcí) nebo potřebujeme vypínání každé trysky individuálně (SELETRON) a nebo jestli si pořídíme vypínání každé trysky s pulsním řízením dávky.
Každé řešení je jinak nákladné a také jinak úsporné. U vypínání každé trysky oproti sekcím ušetříme asi 6-8% postřiku a u pulzního řízení si zase zabezpečíme rovnoměrné pokrytí plodin při otáčení na souvratích a při objíždění překážek a také ušetříme 6-8% postřiku.
Ramena
Ramena jsou ocelová, příhradové konstrukce s kvalitním odpružením a mechanickým vyrovnáváním, jsou zavěšená na paralelogramu. Ramena typu BDL PLUS G-VAR se záběry od 24 m do 36 m. Ramena do záběru 28 m mohou být vybavena podporou vzduchu. Aby bylo možné aplikovat při vyšších rychlostech je možné ramena vybavit automatickým vyrovnáváním ramen NORAC a nebo ARAG BLC se 3 nebo pěti senzory.
Máte zájem nebo se jen chcete na něco zeptat?